Articles dans des revues avec comité de lecture répertoriées (ACL) par l'HCERES ou dans les bases de données internationales

Bignon, M., Casalis, S., & Mejias, S. (soumis). The Role of Cross-modal Paired Associate Learning in Reading Acquisition: Systematic Review. Educational Psychology Review.

Bignon, M., Mejias, S., & Casalis, S. (en révision). Visual-Verbal Paired Associate Learning: An Investigation of the Role of Verbal and Crossmodal Associative Learning in Reading Skills in French First- and Second-Grade Children. Journal of Educational Psychology.

Articles dans des revues avec comité de lecture non répertoriées (ACLN) par l'HCERES ou dans des bases de données internationales

Bignon, M., Gamot, L., & Lemaitre, M.-P. (2021). Cotation des tests francophones de langage oral et écrit chez l’enfant: Quelques recommandations à l’usage des orthophonistes. Glossa, 131.

Communications publiées dans des actes de congrès internationaux (ACTI) à comité de lecture

Bignon, M., Mejias, S., & Casalis, S. (2022). Prédire la réussite en lecture chez les enfants allophones: Que nous disent les facteurs cognitifs? In F. Bois-Parriaud, S. Joly-Froment, & A. Witko, Actualités du langage écrit (pp. 49–77). Ortho Edition.

Communications orales sans actes dans un congrès (C-COM)

Bignon, M., Casalis, S., & Mejias, S. (2021, November 19). Examination of visual-verbal paired associate learning contribution in reading development in grade 1 French learners [Talk]. 16e Journée Scientifique des Jeunes Chercheurs, Online.

Bignon, M., Mejias, S., & Casalis, S. (2023, May 31). Visual-Verbal PAL:  a Concurrent Study to Investigate the Role of its Subcomponents in Sublexical and Lexical Reading Skills in French [Talk]. Psycholinguistic in Flanders Conference 2023, Ghent.

Casalis, S., & Bignon, M. (2021, July 14). Morphological awareness and vocabulary in bilingual and monolingual children. [Talk]. Twenty-Eighth Annual Meeting Society for the Scientific Study of Reading, Online.

Communications par affiche dans un congrès (C-AFF)

Bignon, M., Casalis, S., & Mejias, S. (2022, August 31). The role of cross-modal paired associate learning in reading development: A systematic review [Poster]. ESCOP 2022, Lille, France.

Bignon, M., & Casalis, S. (2021, June 25). Morphological awareness isn’t more developed in bilingual than in monolingual children attending primary school but contributes more on vocabulary development in bilingual children. [Poster]. Fifteenth International Symposium of Psycholinguistics 2021, Online.