Stephanie Caet

maître de conférences
CNU : SECTION 07 - SCIENCES DU LANGAGE: LINGUISTIQUE ET PHONETIQUE GENERALES
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Stephanie Caet

maître de conférences

Publications

Article dans des revues

  • Stéphanie Caët, Fanny Limousin, Aliyah Morgenstern. A functional approach to self-points and self-reference in a deaf signing child and the (dis)continuity issue in child language. Langage, Interaction et Acquisition / Language, Interaction and Acquisition , John Benjamins Publishing Company 2017. ⟨halshs-02073464⟩
  • Aliyah Morgenstern, Stéphanie Caët, Fanny Limousin. Pointing and self-reference in French and French Sign Language. Open Linguistics, DE GRUYTER OPEN, 2016, 2 (1), pp.47-66. ⟨10.1515/opli-2016-0003⟩. ⟨halshs-01350586⟩
  • Aliyah Morgenstern, Camille Debras, Pauline Beaupoil-Hourdel, Marine Le Mené, Stéphanie Caët, et al.. L’art de l’artichaut et autres rituels: transmission de pratiques sociales et alimentaires dans les diners familiaux parisiens. Anthropology of Food, Anthropology of Food, 2015, Patrimoines alimentaires enfantins, 9. ⟨hal-01221931⟩
  • Tamar Kremer-Sadlik, Aliyah Morgenstern, Pauline Beaupoil-Hourdel, Stéphanie Caët, Camille Debras, et al.. Eating fruits and vegetables : An Ethnographic Study of American and French Family Dinners. . Appetite, Elsevier, 2015, 89, pp.84-92. ⟨10.1016/j.appet.2015.01.012⟩. ⟨halshs-01287565⟩
  • Stéphanie Caët. Quand un père emprunte les gestes de sa fille : fonctions discursive et sociale de la reprise gestuelle.. TRANEL. Travaux Neuchâtelois de Linguistique, Institut des sciences du langage et de la communication (Neuchâtel, Suisse), 2014, pp.47-56. ⟨halshs-01186983⟩
  • Aliyah Morgenstern, Marie Leroy, Stéphanie Caët. Self- and other-repairs in child–adult interaction at the intersection of pragmatic abilities and language acquisition. Journal of Pragmatics, Elsevier, 2013, The Pragmatic-Discursive Dimension of Grammar Acquisition, 56, pp.151-167. ⟨10.1016/j.pragma.2012.06.017⟩. ⟨halshs-01186977⟩
  • Caroline Rossi, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. LE FUTUR EN CONSTRUCTION PREMIERS USAGES DE WILL ET BE GOING TO CHEZ L'ENFANT ANGLOPHONE. Cercles : Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone, Université de Rouen, 2013, pp.265-285. ⟨halshs-01131427⟩
  • Anne Salazar Orvig, Haydée Marcos, Stéphanie Caët, Cristina Corlateanu, Christine da Silva, et al.. Definite and Indefinite Determiners in French-Speaking Toddlers: Distributional Features and Pragmatic-Discursive Factors. Journal of Pragmatics, Elsevier, 2013, The Pragmatic-Discursive Dimension of Grammar Acquisition, 56, pp.88-112. ⟨10.1016/j.pragma.2013.03.015⟩. ⟨halshs-01467858⟩
  • Stéphanie Caët. Développement de la référence à soi chez une enfant de 1;05 à 3;00 : de l'influence de l'input à la reconstruction du système. Journal of French Language Studies, Cambridge University Press (CUP), 2012, pp.77-93. ⟨10.1017/S0959269511000597⟩. ⟨hal-00657834⟩
  • Aliyah Morgenstern, Stéphanie Caët, Marie Leroy-Collombel, Fanny Limousin, Marion Blondel. From gesture to sign and from gesture to word. Pointing in deaf and hearing children.. Gesture, John Benjamins Publishing, 2010, pp.172-201. ⟨10.1075/gest.10.2-3.04mor⟩. ⟨halshs-00637782⟩

Communication dans un congrès

  • Marion Blondel, Stéphanie Caët. How to assess the content and grammaticality of narratives? Methodological issues and first results on French Sign Language. Sign Language Acquisition and Assessment Conference, Nov 2018, Haifa, Israel. ⟨halshs-01964225⟩
  • Stéphanie Caët, Marion Blondel. Comment évaluer la structure des récits d'enfants signeurs ? Questions de méthode et premiers résultats pour la langue des signes française. IIIè Rencontres Interdisciplinaires franco-brésiliennes intitulées Surdité, Singularité et Universalité : Langue, Culture, Education et Accessibilité, Oct 2018, Paris, France. ⟨halshs-01964243⟩
  • Laure Parmentier, Marie Bérangère, Stéphanie Caët. Attirer, maintenir et orienter l'attention : analyse de stratégies verbales et non-verbales déployées par des mères d'enfants sourds et d'enfants entendants de moins de trois ans. 13ème colloque de logopédie, "De l'interagir à l'intervenir : quelles clés ?", Nov 2016, Neuchâtel, Suisse. ⟨halshs-01420738⟩
  • Audrey Prevost, Stéphanie Caët. Analyse d'interactions auxquelles prend part un enfant jumeau avec retard de parole et/ou de langage : Identification de situations facilitatrices pour l'enfant. 13ème colloque de logopédie, "De l'interagir à l'intervenir : quelles clés ?", Nov 2016, Neuchâtel, Suisse. ⟨halshs-01420740⟩
  • Camille Debras, Stéphanie Caët, Pauline Beaupoil-Hourdel, Marine Le Mené, Aliyah Morgenstern. Developing multimodal conversation competence in multiparty interaction: a study of French family dinners. Colloque international de l’AFLiCO 6, May 2015, Grenoble, France. ⟨halshs-01162298⟩
  • Camille Debras, Stéphanie Caët, Pauline Beaupoil-Hourdel, Marine Le Mené, Aliyah Morgenstern. Degrees of participation in multi-party interactions. A study of French family dinners. AFLICO 2015, Jean-Pierre Chevrot, May 2015, Grenoble, France. ⟨halshs-01424052⟩
  • Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. The self under construction: a functional approach to children’s subject self-reference . IASCL 2014, Jul 2014, Amsterdam, Netherlands. ⟨halshs-01424055⟩
  • Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. Self-reference and pronominal reversals: becoming a speaker through the other’s voice. AEREF, Oct 2013, Paris, France. ⟨halshs-01424059⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Dominique Boutet, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. A multimodal approach to children's first negative constructions. workshop on Negation and polarity: Interfaces and cognition - 19th International Congress of Linguists, Pierre Larrivée & Chungmin Lee, Jul 2013, Genève, Switzerland. ⟨hal-00847751⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Dominique Boutet, Dominique Boutet, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. The development of multimodal negation from 1 to 4 : a case-study. 19th International Congress of Linguists - Session 6-B, Jul 2013, Genève, Switzerland. ⟨hal-00848789⟩
  • Marine Le Mené, Camille Debras, Pauline Beaupoil-Hourdel, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. Tansmission of multiparty conversation practices in multimodal French family dinners. Child Language Seminar, Jun 2013, Manchester, United Kingdom. ⟨hal-00838719⟩
  • Aliyah Morgenstern, Stéphanie Caët. Variation in Self-Reference in Mother-Child Interactions. AFLICO 2013, Maarten Lemmens, 2013, Lille, France. ⟨halshs-01424061⟩
  • Aliyah Morgenstern, Christelle Maillart, Christophe Parisse, Stéphanie Caët, Marie Leroy-Collombel, et al.. Atelier de deux heures sur « Rectifications et co-construction du langage : Richesse du stimulus dans l’interaction. » . 12ème colloque de logopédie "La parole reprise", Faculté des Lettres et Sciences humaines de l'Université de Neuchâtel, Nov 2012, Neuchâtel, Suisse. ⟨halshs-01743896⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Sandra Benazzo, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. The Blossoming of Multimodal Negation : The Speaking Children.. L'enfant dans la langue: dialogues et variations - Résultats et ouvertures du projet ANR CoLaJE, Projet ANR CoLaJE, Oct 2012, Paris, France. ⟨hal-00752138⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Stéphanie Caët, Sandra Benazzo, Aliyah Morgenstern. Multimodal negation in speaking children. ISGS 5 The International Society for Gesture Studies, The Communicative Body in Development., Jul 2012, Lund, Sweden. ⟨hal-00724189⟩
  • Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern, Marion Blondel, Fanny Limousin. Referring to You and Me in French, English and French Sign language. Language Culture and Mind, Jun 2012, Lisbonne, Portugal. ⟨halshs-01424067⟩
  • Dominique Boutet, Marion Blondel, Pauline Beaupoil-Hourdel, Sandra Benazzo, Stéphanie Caët, et al.. Eclosion de la négation pour une méthodologie pluri-échelle et multi-modale. AFLiCo Jet 2012 MULTIMODALITE et CORPUS, Mar 2012, Paris, France. ⟨halshs-00687108⟩
  • Marie Leroy, Stéphanie Caët, Naomi Yamaguchi, Aliyah Morgenstern. Other-repairs in adult-child interactions: insights about adult's representations of children's linguistic development. IASCL, Jul 2011, Montréal, Canada. ⟨halshs-00642955⟩
  • Dominique Boutet, Marion Blondel, Stéphanie Caët, Pauline Beaupoil-Hourdel, Aliyah Morgenstern. Tu pointes ou tu tires ?! Annotation sous ELAN des pointages d'un 'entendant vocalo-gestualisant'. DEGELS, Jul 2011, Montpellier, France. pp.1-18. ⟨hal-00611248⟩
  • Marie Leroy, Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern, Naomi Yamaguchi, Sophie (de) Pontonx. The accidental linguists? How mothers adjust their repairs in mother-child interactions. SALC 2011, Jun 2011, Copenhague, Denmark. ⟨halshs-00642954⟩
  • Naomi Yamaguchi, Aliyah Morgenstern, Marie Leroy-Collombel, Stéphanie Caët. The accidental phonologist ? How a mother adjusts her other-repairs to the child's phonological development. International Child Phonology Conference, Jun 2011, York, United Kingdom. ⟨halshs-00676258⟩
  • Aliyah Morgenstern, Marion Blondel, Stéphanie Caët, Dominique Boutet. Hearing children's use of pointing gestures: from pre-linguistic buds to the blossoming of communication skills. SALC III, Jun 2011, Copenhague, Denmark. ⟨hal-00612553⟩
  • Marion Blondel, Aliyah Morgenstern, Pauline Beaupoil-Hourdel, Sandra Benazzo, Dominique Boutet, et al.. The blossoming of negation in gesture, sign and vocal productions. ADYLOC, Jun 2011, Paris, France. ⟨hal-00612577⟩
  • Stéphanie Caët, Marie Leroy, Aliyah Morgenstern. Children's internalization of social and grammatical rules : self-repairs and reformulations. The Swedish Association for Language and Cognition (SALC) 2009 Conference, Jun 2009, Stockholm, Sweden. ⟨hal-00394977⟩
  • Marie Leroy, Stéphanie Caët. Children's appropriation of grammar and constructions through self-repairs and reformulations. Grammars in construction(s), 3rd International AFLICO Conference, May 2009, Université Paris Ouest Nanterre, France. ⟨hal-00392249⟩

Poster

  • Stéphanie Caët, Axelle Carré, Lucile Imbert, Cécile Thery, Marion Blondel. A corpus-based approach to the creation of a narrative structure assessment tool. Sign Language Acquisition and Assessment Conference, Nov 2018, Haïfa, Israel. ⟨halshs-01964239⟩
  • Solène Bessaguet, Marie Gorry, Stéphanie Caët. L'enfant sourd en situation d'interactions polyadiques : accès au langage adressé et non adressé au cours de repas familiaux. 13ème colloque de logopédie, "De l'interagir à l'intervenir : quelles clés ?", Nov 2016, Neuchâtel, Suisse. ⟨halshs-01420739⟩
  • Pauline Beaupoil-Hourdel, Camille Debras, Stéphanie Caët, Marine Le Mené, Aliyah Morgenstern. Who talks to whom about whom? Personal reference in polyadic family dinner interactions. L’Acquisition des Expressions Référentielles: perspectives croisées, International Conference, Oct 2013, Paris, France. 2013. ⟨hal-01221958⟩

Chapitre d'ouvrage

  • Stéphanie Caët, Aliyah Morgenstern. First and second person pronouns in two mother-child dyads. Laure Gardelle et Sandrine Sorlin. The Pragmatics of Personal Pronouns, Benjamins, pp.173-193, 2015. ⟨halshs-01288353⟩
  • Marie Leroy, Aliyah Morgenstern, Stéphanie Caët. L'auto-rectification chez l'enfant : internalisation et appropriation du langage. Candea M., Mir-Samii R. La rectification à l'oral et à l'écrit, Ophrys, pp.221-234, 2010. ⟨halshs-00628335⟩

Publications renseignées sur HAL